Czy motocykliści zdają sobie sprawę, jak ważne w ich maszynach są zębatki przednie? Zamienniki to popularny produkt na sklepowych półkach, dlatego wydaje się, że użytkownicy jednośladów są świadomi ich wagi. Jak w każdej grupie zmotoryzowanych zdarzają się fani różnego rodzaju modyfikacji. Te mają za zadanie albo uatrakcyjnić wizualnie sprzęt, albo wyśrubować jego parametry. Lub jedno i drugie. Tuningować można też zębatki przednie. Zamienniki specjalnie dostosowane do przeróbek wbrew pozorom nie kosztują wiele, więc nie nadwyrężą budżetu pasjonata zmian mechanicznych.
Niepozorny, ale bardzo ważny
Głównym zadaniem tego komponentu jest przenoszenie mocy silnika na łańcuch. Od jego solidności uzależniona jest trwałość całego napędu. Nawet niewielka awaria skutkuje przeciążeniami, doprowadzającymi jednostkę do uszkodzenia. Zjawisko przerwania ogniw w trakcie jazdy ma z kolei tragiczne konsekwencje dla kierowcy. W związku z tym doglądanie zębatki jest jak najbardziej wskazane, a przedsezonową wymianę tej części szczególnie polecają mechanicy.
Ilość zębów ma znaczenie
Wróćmy jednak do tuningu. Ten daje znakomite efekty w kontekście akcesorium, jakim są zębatki przednie. Zamienniki przeprojektowane na zamówienie lub metodą chałupniczą pozwalają na większe przyspieszenie, lub większą prędkość maksymalną. Duża ilość zębów powoduje pierwsze zjawisko, czyli szybki start od 0 do 100 km/h. Natomiast ich mniejsza liczba odpowiedzialna jest za osiąganie prędkości znacznie przekraczającej założenia producentów.