Układ paliwowy to jeden z podstawowych mechanizmów motoru. Podczas eksploatacji występuje wiele problemów związanych z tego rodzaju oprzyrządowaniem. Podstawowe to źle funkcjonująca linka ssania, zanieczyszczone wtryskiwacze, skorodowane części metalowe czy popękane przewody.
Niesprawna linka
Zepsuta linka ssania sprawia, że odpalenie motocykla to męczarnia. Jej przerwanie bywa niespodziewane tylko wtedy, kiedy zapominamy sprawdzić stan techniczny podzespołu przed sezonem. Kierowców, którzy nie bagatelizują modułu, jakim jest linka ssania, nieprzyjemności z nią związane nie powinny zaskoczyć w trakcie podróży.
Zanieczyszczone wtryskiwacze
Im lepsze jakościowo paliwo tankujemy, tym sprawniej działa silnik. Niestety nie zawsze mamy wpływ na to, co wlewamy do baku. Nieuczciwi sprzedawcy są plagą polskich stacji. Benzyna niskiej klasy powoduje zanieczyszczenie wtryskiwaczy. Konsekwencją takiego zjawiska jest nierównomierna praca silnika, a nawet problemy z jego uruchomieniem.
Skorodowane części metalowe i popękane przewody
Zawarta w paliwie siarka wykazuje właściwości niszczące osprzęt metalowy. Dlatego, jeśli dostrzeżesz korozję na tego typu elementach, zabezpiecz wykwity odpowiednim preparatem. Natomiast jeżeli wżery przybrały spore rozmiary, od razu wymień część na nową.
Przed rozpoczęciem sezonu wykonaj inspekcję gumowych przewodów. Ich pęknięcia doprowadzają do wycieków strategicznych płynów – to zjawisko jest zwiastunem poważniejszych usterek.
Trzymając rękę na pulsie, zyskasz pewność, że bezpiecznie dotrzesz do każdego celu. Bądź nie tylko odpowiedzialnym kierowcą, ale i odpowiedzialnym użytkownikiem dbającym o swoją maszynę.