Nawet najwyższej jakości części do motocykli nie są wieczne. Niektóre z nich można wielokrotnie reperować, ale w końcu przychodzi czas na wymianę. Jeżeli zależy nam na tym, aby przedłużyć ich żywotność, to warto wiedzieć, co przyczynia się do ich zużycia i jakie są najczęstsze awarie. Gaźnik z historią Jednym z elementów motocykla jest gaźnik. To urządzenie ma za zadanie dostarczyć do silnika odpowiednio skomponowaną mieszankę powietrza i paliwa. Istnieją różne rodzaje gaźników, różniące się między sobą konstrukcją. Pierwsze gaźniki były produkowane już w XIX wieku i przez lata były także elementem konstrukcji samochodów. Wyparły je jednak układy wtryskowe. Jednak gaźniki całkiem nie zostały unicestwione, nadal stosuje się je w motorach, motocyklach, skuterach czy w kosiarkach. Nieprawidłowo działający gaźnik przyczynia się do zmniejszenia mocy silnika, dlatego warto mieć go stale pod kontrolą. Wsłuchaj się w silnik
Jeżeli ustalimy, że przyczyną złego funkcjonowania jest gaźnik, zestaw naprawczy powinien nam pomóc usunąć usterkę. Czasem wymiany wymaga główna dysza gaźnika, a czasem cała część. Objawów nieprawidłowo działającego gaźnika może być kilka. Kiedy silnik trudno uruchomić, albo wydaje on dziwne niestandardowe dźwięki, to winę za to może ponosić gaźnik właśnie. Jeżeli motocykl przyspiesza, gdy chcemy lekko zwolnić, to również powinniśmy sprawdzić, czy z gaźnikiem jest wszystko w porządku. Powodów, dla których gaźnik ulega awarii także może być wiele. Może się do niej przyczynić zanieczyszczone paliwo, zatkany filtr zaworu paliwowego lub gaźnik został źle ustawiony.