Dbanie o rzeczy, których jesteśmy posiadaczami to niezwykle ważna sprawa. Warto mieć to na uwadze, kiedy kupujemy motocykl. Odpowiednia pielęgnacja maszyny, bez względu na to czy jest środek sezonu, czy jego koniec jest kluczem do bezpiecznej i przyjemnej jazdy. Warto o tym pamiętać, bo przecież nikt nie chce, aby w trakcie sezonu doszło do awarii, która wyeliminuje maszynę z eksploatacji na długo. Pamiętajcie zatem o tym, aby zawsze na czas wymieniać poszczególne akcesoria motocyklowe i części, które mają znaczący wpływ na prawidłowe funkcjonowanie motoru. Jak o nie zadbać? Czy samodzielnie grzebać przy wszelkich układach, czy może oddać motor w ręce profesjonalistów? Odpowiedzi na te pytania szukajcie w poniższym tekście.
Przeglądy serwisowe tylko w warsztacie
O ile oceny ogumienia, czy naciągu łańcucha możecie dokonać samodzielnie podczas mycia motocykla, o tyle przeglądów serwisowych, które powinny być wykonywane pomiędzy przeglądami stanu technicznego i jeszcze przed rozpoczęciem sezony, musicie dokonywać w wyspecjalizowanych warsztatach. To właśnie w nich mechanicy dokładnie sprawdzą stan maszyny i ocenią, czy ta nadaje się do bezpiecznej jazdy podczas sezonu, czy jednak trzeba będzie zająć się niektórymi podzespołami.
Pamiętajcie, że szczególną uwagę trzeba zawsze zwrócić na układ napędowy. Łańcuch, który jest jego głównym elementem po pewnym czasie, pod wpływem wielu czynników może ulec wydłużeniu, dlatego też co jakiś czas trzeba sprawdzać, czy nie ma na nim luzów. O ile w ciągu sezonu możecie to robić samodzielnie, o tyle po zimie, warto sprawdzić to u zaprzyjaźnionego mechanika, który jeśli okaże się, że na łańcuchu są luzy, naciągnie go do żadnego stanu. Co więcej, pomoże Wam również w momencie, kiedy okaże się, że niezwykle ważna jest wymiana oleju silnikowego. Pamiętajcie, aby zapytać, czy wymienił również filtr. Ważnym aspektem, o którym nie można zapominać jest fakt, że olej powinno się wymieniać po przejechaniu ok. 1000 km.