Żaden motocykl nie przejdzie przeglądu technicznego, jeśli nie będzie mieć sprawnego układu hamulcowego. Pomijając fakt urzędowych kontroli, które przecież są ważne, należy bardzo dbać o układ odpowiadający za efektywne zatrzymywanie. To w końcu od niego zależy, czy bez przeszkód dotrzemy motocyklem do obranego przez nas celu.
Sprawdź poszczególne podzespoły
Rozpoczęcie sezonu to dobry moment, by sprawdzić efektywność poszczególnych podzespołów, wchodzących w skład układu. Przewody,
płyn, tarcze, klocki, tłoczek zacisku hamulcowego czy dźwignie – wszystkie te komponenty muszą charakteryzować się całkowitym brakiem awaryjności. Gdy tylko zauważmy, że któryś z nich nie działa prawidłowo,
natychmiast trzeba uporać się z problemem. Z jednymi poradzimy sobie sami, inne zaś będą wymagać interwencji doświadczonego mechanika. Na bezpieczeństwie nie wolno oszczędzać
i jeżeli sytuacja tego wymaga, powinniśmy jak najszybciej przetransportować jednoślad do warsztatu. Tam zostanie poddany specjalistycznej opiece fachowca znającego się na rzeczy.
Korzystaj z oryginalnych części
Chińskie zamienniki cechują się niską ceną i wątpliwą jakością, dlatego lepiej ich unikać. Jak inwestować,
to mądrze, czyli w wyroby uznanych producentów. Tłoczek zacisku hamulcowego lub tarcza z klockami renomowanej firmy posłużą dłużej niż odpowiednik niewiadomego pochodzenia. Warto też zaopatrywać się u sprzedawców, posiadających
spore doświadczenie w branży, gdyż są oni gwarancją udanych zakupów. Poza tym można u nich liczyć na atrakcyjne rabaty.