Docieranie motocykla – o tym słyszał chyba każdy, choćby osoba, która na co dzień nie ma styczności z tego typu maszyną. Jednak większość nie wie, na czym tak naprawdę polega docieranie. Jakie elementy powinny być w ten sposób sprawdzone? Jak i kiedy to zrobić? W szczególności tarcze motocyklowe powinny podlegać tego typu weryfikacji.

Kiedy klocki i tarcze ulegają dotarciu?

Tarcze motocyklowe oraz klocki nie tylko w przypadku nowego sprzętu należy dotrzeć, ale także podczas każdorazowej wymianie. W tym czasie skuteczność zainstalowanych przez nas podzespołów będzie mniejsza niż później, co może okazać się dla nas bardzo zdradliwe. Mechanicy często ostrzegają, że pierwsze kilkadziesiąt kilometrów będzie charakteryzowało się mniejszą skutecznością hamowania. Dla potwierdzenia wystarczy wsiąść na motocykl.

Ważność oceny wydajności układu hamulcowego

Wcześniejsze sprawdzenie wymienionych lub nowych elementów układu hamulcowego zapewni nam optymalny poziom bezpieczeństwa. W przeciwnym wypadku możemy się zdziwić, gdy nie wyhamujemy i wylądujemy na zderzaku innego pojazdu. Pierwsze kilometry mogą być trudne, ale dotarte tarcze motocyklowe są już bardziej skuteczne. Skąd się bierze ta duża różnica?

Dopasowanie klocków i tarcz

Wzajemnie dobrze dopasowane tarcze motocyklowe oraz klocki jest możliwe po dokonaniu kilkunastu cykli normalnego hamowania. Musi być one rozsądne oraz delikatne. Unikać należy na tym etapie przegrzania. Ile kilometrów należy je docierać? Nie można tego precyzyjnie określić w przypadku motocykla lub skutera. Wszystko jest uzależnione od wykorzystywanego przez nas sprzętu. Warto w tym przypadku zainwestować w najwyższej jakości tarcze motocyklowe, bo od nich zależy nasze późniejsze bezpieczeństwo na drodze.

Styl jazdy a hamowanie

Pamiętajmy, jeśli korzystamy z maszyny wyścigowej, to dotarcie elementów układu hamulcowego powinno się odbyć jeszcze przed startem. W przypadku motocykli sportowych tarcze motocyklowe są narażone na ekstremalne sytuacje. W przypadku warunków drogowych po przekroczeniu stu kilometrów odpowiednie dotarcie dostarczy nam spodziewanych rezultatów. Skróceniu ulegnie droga hamowania, a zachowanie całego układu będzie zupełnie inne niż miało to miejsce na początku.