Tarcze hamulcowe EBC, to jeden z najważniejszych podzespołów w jednośladach, który decyduje o bezpieczeństwie zarówno motocyklisty, jak i innych uczestników ruchu drogowego. Ich produkcja jest o tyle ważna, że kilkukrotnie potrafiła uratować czyjeś życie. Kto jest pionierem na rynku? Przedsiębiorstwo EBC, to brytyjski potentat w produkcji podzespołów układu hamulcowego.

Nie tylko tarcze hamulcowe

Brytyjski producent części motocyklowych EBC jest światowym liderem głównie komponentów hamulcowych. Większość egzemplarzy produkowana jest w zakładach mieszczących się w Northampton i Bristol w Wielkiej Brytanii, a także w Cleveland w Stanach Zjednoczonych. Przedsiębiorstwo produkuje tarcze hamulcowe EBC nie tylko dla jednośladów. Tworzy też je dla samochodów.

Pełna gama produktów dbających o bezpieczeństwo

EBC Brakes powstało w 1978 roku i od samego początku wspinało się na top producentów zajmujących się klockami i tarczami hamulcowymi. Dobre wyczucie rynku europejskiego pozwoliło na podbijanie serc klientów z USA. Wystarczyło to, aby po kilku latach stać się liderem sprzedaży części do układów hamulcowych. Tarcze hamulcowe EBC zaczęły być produkowane nie tylko motocykli czy samochodów osobowych, ale także wyścigowych, rajdowych, rowerów górskich, a nawet lokomotyw.

Innowacyjność i bogata oferta

Sukces EBC Brakes to główna zasługa właścicieli, którzy postawili szczególny nacisk na innowacyjność oraz dobór produktów do indywidualnych preferencji swoich klientów. Bogaty wybór klocków i tarcz hamulcowych pozwala bez nadmiernych modyfikacji na zwiększenie wydajności hamowania nawet o 50%! W 2003 roku powstała firma EBC Polska. Ta siedziba ma na celu dystrybucję produktów na rynek polski, ukraiński oraz białoruski.

Plany na przyszłość – ULTIMAX 2

Brytyjczycy nie przestają zadziwiać branżę motoryzacyjną. W ostatnim czasie EBC Brakes wprowadziło do produkcji ULTIMAX 2, który skonstruowany jest z całkowicie nowego bazowego materiału ciernego. To ekologiczna alternatywa, która jest w stanie wyeliminować metale ciężkie oraz siarczki. Sam dyrektor generalny James Halletta, który objął to stanowisko w 2014 roku twierdzi, że ULTIMAX 2 niebawem podbije światowy rynek podzespołów układu hamulcowego.